Ramowy rozkład dnia
Podstawa programowa jest realizowana w godzinach 8/00 - 13/00
6/30 – 8/20 Schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, czynności opiekuńcze zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.
8/20 – 8/30 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych.
8/30 – 9/00 Śniadanie
9/00 - 10/00 Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, zajęcia religii.
10/00 - 11/30 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy zorganizowane i swobodne na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno - technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej, zabawy z językiem angielskim i językiem niemieckim dla wybranych grup.
11/30 - 11/45 Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo - higieniczne.
11/45 - 12/15 Obiad
12/15 - 12/30 Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki.
12/30 - 14/15 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrownawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie, zabawy z językiem angielskim i niemieckim dla wybranych grup. Dzieci trzyletnie i czteroletnie - odpoczynek na leżakach, czynności samoobsługowe po leżakowaniu.
14/15 - 14/30 Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku.
14/30 - 15/00 Podwieczorek
15/00 - 16/00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne.
16/00 - 17/00 Zabawy w grupach łączonych, rozchodzenie się dzieci.